Structural Analysis

การวิเคราะห์โครงสร้าง

4(4-0-8)

วิชาบังคับก่อน :  530314 ทฤษฎีโครงสร้าง

การวิเคราะห์โครงสร้างอินดีเทอร์มิเนท โดยวิธีน้ำหนักบรรทุกยืดหยุ่น วิธีมุมลาด-ความแอ่น วิธีการกระจายโมเมนต์ วิธีพลังงานความเครียด เส้นอินฟลูเอ็นซ์ของโครงสร้างอินดีเทอร์มิเนท ความรู้เบื้องต้นเกี่ยวกับการวิเคราะห์โครงสร้างโดยวิธีพลาสติก การวิเคราะห์โครงสร้างโดยวิธีประมาณ ความรู้เบื้องต้นเกี่ยวกับการวิเคราะห์โครงสร้างโดยวิธีเมทริก การใช้คอมพิวเตอร์ในการวิเคราะห์โครงสร้าง

ผลสัมฤทธิ์การเรียนรู้

  1. เรียนรู้การวิเคราะห์โครงสร้าง เพื่อให้นักศึกษามีความรู้และความเข้าใจในแนวคิดของทฤษฎีและวิธีการในการวิเคราะห์ statically indeterminate structures
  2. ต่อยอดและประยุกต์ใช้ความรู้วิชาทฤษฎีโครงสร้าง
  3. พัฒนาทักษะในการใช้โปรแกรมคอมพิวเตอร์ที่เกี่ยวข้องในการวิเคราะห์โครงสร้าง statically indeterminate และ4.สามารถนำสู่การปฏิบัติจริงและทักษะในการสื่อสารข้อมูลทั้งในด้านการฟัง การพูด และการเขียน
  4. พัฒนาทักษะการตัดสินใจและจัดสภาพแวดล้อมที่เหมาะสมสำหรับการคิดอย่างเป็นอิสระ เพื่อสนับสนุนการทำงานเป็นทีมอย่างมีประสิทธิผลของนักศึกษา

Structural Analysis

Prerequisite : 530314 Theory of Structures

Analysis of indeterminate structures by using elastic-weight method, slope-deflection method, moment-distribution and strain energy method, influence lines of indeterminate structures, introduction to plastic analysis, approximate analysis, introduction to matrix structural analysis, computer applications in structural analysis.

Learning outcomes

  1. To learn structural analysis in order to provide students the knowledge and the understanding of the basic concepts of fundamental theories and methods to analysis statically indeterminate structures.
  2. To enable students to apply the knowledge of theory of structures.
  3. To develop computational skills by using structural analysis software to analyze practical statically indeterminate structures and to improve communication skills both listening, speaking and writing.
  4. To improve decision-making skills and provide appropriate environments for independent thinking in order to support effective teamwork.