Sale Management and Professional Communication Skills for Engineers

การบริหารการขายและทักษะการสื่อสารมืออาชีพสำหรับวิศวกร

3(3-0-6)

วิชาบังคับก่อน : ไม่มี

แนวคิดทางการบริหารและการประกอบการ วิวัฒนาการทฤษฎีการบริหาร หน้าที่และทักษะผู้บริหารองค์กร ประเภทและคุณลักษณะผู้ประกอบการ การวางแผน การจัดองค์การ การบริหารทรัพยากรมนุษย์ การเป็นผู้นำ การสร้างแรงจูงใจ และการควบคุม การตัดสินใจทางการบริหาร และจริยธรรม การบริหาร การใช้เครื่องมือทางการบริหารยุคดิจิตอล ทักษะการสื่อสารเพื่อติดต่อกันในบริษัท องค์กร หรือหน่วยงาน เพื่อให้เกิดความเข้าใจที่ตรงกัน สร้างทัศนคติขององค์กรการประกอบธุรกิจให้เป็นไปในทิศทางเดียวกัน และให้เกิดเป็นความพยายามที่จะสร้างเป้าหมายที่สามารถทำให้เกิดการทำงานร่วมกันได้เป็นอย่างดี

ผลลัพธ์การเรียนรู้ที่คาดหวังระดับรายวิชา 

  1. สามารถอธิบายแนวความคิดและทฤษฎีเกี่ยวกับวิวัฒนาการทฤษฎีการบริหาร หน้าที่และทักษะผู้บริหารองค์กร ประเภทและคุณลักษณะผู้ประกอบการ
  2. มีความรู้ ความเข้าใจ สามารถอธิบายประเภทและคุณลักษณะผู้ประกอบการ การวางแผน การจัดองค์การ การบริหารทรัพยากรมนุษย์ การเป็นผู้นำ การสร้างแรงจูงใจ และการควบคุม การตัดสินใจทางการบริหาร
  3. พัฒนาทักษะและส่งเสริมกระบวนการเรียนรู้ด้วยตนเองควบคู่ไปกับจริยธรรม การบริหาร การใช้เครื่องมือทางการบริหารยุคดิจิตอล ทักษะการสื่อสารเพื่อติดต่อกันในบริษัท องค์กร หรือหน่วยงาน

Sale Management and Professional Communication

Skills for Engineers

Prerequisite : none

Management and entrepreneurial concepts, the evolution of management theory; functions and skills of organizational executives, entrepreneur types and characteristics; planning; organizing; human resource management, leadership; motivation and control, administrative decision making and administrative ethics, use of management tools in the digital age. communication skills to communicate with each other in companies, organizations or departments to achieve the same understanding; build the attitude of the organization to do business in the same direction. and make it an effort to create goals that can make us work together well.

Course Learning Outcomes (CLOs):

  1. Explain concepts and theories about the evolution of management theory, functions and skills of organizational executives, and operator types and characteristics
  2. Understand and ability to explain types and characteristics of entrepreneurs, planning, organization, human resource management, leadership, motivation and control, and executive decisions.
  3. Develop skills and promote self-learning processes along with management ethics, the use of management tools in the digital age. Develop communication skills for keeping in touch in a company, organization, or department.