การจัดการการค้าปลีก
3(3-0-6)
วิชาบังคับก่อน: ไม่มี
ความรู้เบื้องต้นเกี่ยวกับการจัดการค้าปลีก การวิเคราะห์สถานการณ์ของธุรกิจค้าปลีก การวิเคราะห์ลูกค้า กลุ่มเป้าหมายและข่าวสารสารสนเทศ การเลือกทำเลที่ตั้งของกิจการ การจัดการธุรกิจค้าปลีก การจัดการราคา การสื่อสารทางการตลาด นโยบายส่งเสริมการตลาดค้าปลีก และการค้าปลีกในอนาคต
ผลลัพธ์การเรียนรู้ที่คาดหวังระดับรายวิชา
- อธิบายเกี่ยวกับคุณธรรมและจริยธรรมจากรายงานการจัดการการค้าปลีกได้
- อธิบายแนวคิดการจัดการค้าปลีก สถานการณ์ของธุรกิจค้าปลีก การวิเคราะห์ลูกค้ากลุ่มเป้าหมายและข่าวสารสารสนเทศ การเลือกทำเลที่ตั้งของกิจการ การจัดการธุรกิจค้าปลีก การจัดการราคา การสื่อสารทางการตลาด นโยบายส่งเสริมการตลาดค้าปลีก และการค้าปลีกในอนาคตได้
- บูรณาการความรู้ด้านการจัดการต่อธุรกิจค้าปลีกได้
- สืบค้นข้อมูลจากแหล่งข้อมูลต่าง ๆ ที่น่าเชื่อถือได้
- วิเคราะห์และวางแผนธุรกิจค้าปลีกได้
- รับผิดชอบสำหรับงานที่ได้รับมอบหมายเป็นทีมได้
- สื่อสารและนำเสนอแผนการจัดการร้านค้าปลีกทั้งการพูดและการเขียนรายงานได้
Retailing Management
Prerequisite: none
Introduction to retailing management, analysis of retailing situation, customer analysis, target group and information analysis, locating, retailing business management, pricing management, marketing communication, retailing promotion policy and retail of the future.
Course Learning Outcomes (CLOs)
- Explain moral and ethics in retailing management report.
- Explain concepts of retailing management, analysis of retailing situation, customer analysis, target group and information analysis, locating, retailing business management, pricing management, marketing communication, retailing promotion policy and retail of the future.
- Integrate management knowledge to retail businesses.
- Search for information from reliable sources.
- Analyze and plan for retailing businesses.
- Take responsibility for team projects.
- Communicate and present the retailing management plan both oral and written forms.