Quality Management

การบริหารคุณภาพ

4(4-0-8)

วิชาบังคับก่อน : ENG33 3302 การประกันคุณภาพสมัยใหม่

การบริหารคุณภาพในองค์กร กระบวนการควบคุมคุณภาพ การวางแผนคุณภาพ และเทคนิคที่ใช้ในการดำเนินการปรับปรุงคุณภาพ กระบวนการไคเซ็น ซิกซิกม่า การปรับปรุงอย่างต่อเนื่อง การสร้างวัดผลคุณภาพ การจัดการทีมและสร้างวัฒนธรรมคุณภาพ

ผลลัพธ์การเรียนรู้ที่คาดหวังระดับรายวิชา

  1. อธิบายหลักการและกระบวนการที่เกี่ยวข้องกับการบริหารคุณภาพในองค์กร
  2. ประยุกต์ใช้เทคนิคการปรับปรุงคุณภาพในการปรับปรุงคุณภาพของผลิตภัณฑ์หรือบริการ
  3. วางแผนและกำหนดเป้าหมายคุณภาพและมาตรฐานที่เหมาะสมสำหรับการผลิตหรือบริการ
  4. กำหนดและวัดผลการทำงานของกระบวนการที่เกี่ยวข้องกับคุณภาพ
  5. บริหารทีมที่มีผลสัมพันธ์กับการพัฒนาและรักษาวัฒนธรรมคุณภาพในองค์กร

 

Quality Management

Prerequisite : ENG33 3302 Modern Quality Assurance

Quality management in organizations, quality control processes, quality planning, and techniques used in quality improvement, such as Kaizen processes, the Six Sigma process, continuous improvement, quality metric creation, team management, and the cultivation of a quality culture.

Course Learning Outcomes (CLOs)

  1. Explain the principles and processes related to quality management in the organization.
  2. Apply quality improvement techniques to enhance the quality of products or services.
  3. Plan and establish quality objectives and standards suitable for production or services.
  4. Define and measure the performance of processes associated with quality.
  5. Manage teams that are relevant to the development and maintenance of a quality culture within the organization.