โครงงานวัสดุก่อสร้างอย่างยั่งยืน
2(2-0-4)
วิชาบังคับก่อน : ไม่มี
วัสดุขั้นสูงสําหรับนวัตกรรมและความยั่งยืน การจัดการนวัตกรรมทางวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยีด้านวัสดุศาสตร์ หลักการพื้นฐานของผู้ประกอบการ หลักการพื้นฐานของกลยุทธ์แผนการตลาด
ผลลัพธ์การเรียนรู้ที่คาดหวังระดับรายวิชา
- สามารถคิดค้นผลงานโดยการประยุกต์ใช้ความรู้ทางด้านวัสดุก่อสร้าง เพื่อการพัฒนาและต่อยอดแผนการทำการตลาดในธุรกิจ SME
- สามารถเขียนรายงานและนำเสนอผลงานที่คิดค้นได้
- พัฒนาทักษะการตัดสินใจและจัดสภาพแวดล้อมที่เหมาะสมสำหรับการคิดอย่างเป็นอิสระเพื่อสนับสนุนการทำงานเป็นทีมอย่างมีประสิทธิผลของนักศึกษา
Project in Sustainable Construction and Building Materials
Prerequisite: none
Advanced materials for innovation and sustainability; science and technology innovation management in materials science fundamental principles of entrepreneurship; fundamentals of marketing strategy.
Course Learning Outcomes (CLOs):
- Be able to invent works by applying knowledge of construction materials. To develop and extend the marketing plan in the SME business
- Be able to write reports and present the work that has been invented.
- Develop decision-making skills and provide a suitable environment for independent thinking to support students’ effective teamwork.