Project in Engineering Management

โครงงานวิชาการจัดการวิศวกรรม

2(2-0-4)

วิชาบังคับก่อน : ไม่มี

วิเคราะห์ลักษณะและรูปแบบการขายที่อาจเกิดขึ้นในองค์การ การวางแผนและการวิเคราะห์การขาย เพื่อกำหนดนโยบาย วิธีการและการดำเนินการขาย เพื่อการจัดการความเสี่ยง ธรรมชาติของความเสี่ยงในยุคอุตสาหกรรม 4.0 นิยามของการขายและการระบุความเสี่ยง ประเภทการขาย แผนการจัดการการขาย

ผลลัพธ์การเรียนรู้ที่คาดหวังระดับรายวิชา 

  1. สามารถอธิบายลักษณะและรูปแบบการขายที่อาจเกิดขึ้นในองค์การ การวางแผน การขายและการวิเคราะห์ความเสี่ยง
  2. มีความรู้ ความเข้าใจ สามารถอธิบายและใช้หลักการนิยามของการขายและการระบุ ประเภทการขาย แผนการจัดการ การประกันภัยและการกระจายความเสี่ยง
  3. สามารถต่อยอดการใช้ความรู้เพื่อกำหนดนโยบาย วิธีการและการดำเนินงาน เพื่อการจัดการการขาย ธรรมชาติของความเสี่ยงในยุคอุตสาหกรรม 4.0
  4. พัฒนาทักษะและส่งเสริมกระบวนการเรียนรู้ด้วยตนเอง ควบคู่ไปกับการเรียนในชั้นเรียน เพื่อให้เกิดความเข้าใจและสามารถคิดวิเคราะห์ลักษณะและรูปแบบความเสี่ยงที่อาจเกิดขึ้นในองค์การ และเพื่อสนับสนุนการทำงานเป็นทีมอย่างมีประสิทธิผลของนักศึกษา

Project in Principle of Marketing and Sale for Engineers

Prerequisite : none

Analyze the characteristics and patterns of potential sales by the organization. Sales planning and analysis to set a policy. How to sell for risk management. The nature of risk in the age of Industry 4.0, the definition of sales and risk identification, types of sales, sales management plans.

Course Learning Outcomes (CLOs):

  1. Explain the characteristics and patterns of sales that may occur in the organization, and planning and sales risk analysis.
  2. Explain principles, definitions of sales, and identify types of sales, management plans, insurance, and risk diversification.
  3. Formulate policies method and operation for sales management and the nature of risk in the age of Industry 4.0
  4. Develop skills and promote the process of self-learning along with studying in class to understand and be able to analyze the nature and patterns of risks that may occur in the organization and to support the effective teamwork of students.