Principles of Marketing

หลักการตลาด                                                                                                                                                                                     

4(4-0-8)

วิชาบังคับก่อน:      ไม่มี

แนวคิด ปรัชญาและความสำคัญของการตลาด ลักษณะของตลาด สถาบันการตลาด หน้าที่ของการตลาด จรรยาบรรณทางการตลาด พฤติกรรมผู้บริโภค การแบ่งส่วนตลาด ตลาดเป้าหมาย การวางตำแหน่งผลิตภัณฑ์และส่วนประสมการตลาด ได้แก่ ผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการตลาด
การกระจายสินค้า และการส่งเสริมการตลาดในยุคดิจิทัล และการตลาดระหว่างประเทศ

ผลลัพธ์การเรียนรู้ที่คาดหวังระดับรายวิชา

  1. อธิบายจริยธรรมการตลาดได้
  2. อธิบายแนวคิดทฤษฎี ปรัชญาและความสำคัญของการตลาด ลักษณะของตลาด สถาบันการตลาด หน้าที่ของการตลาด พฤติกรรมผู้บริโภค การแบ่งส่วนตลาด ตลาดเป้าหมาย การวางตำแหน่งผลิตภัณฑ์และส่วนประสมการตลาด และการตลาดระหว่างประเทศได้
  3. สืบค้นข้อมูลพฤติกรรมผู้บริโภค การแบ่งส่วนตลาด ตลาดเป้าหมาย การวางตำแหน่งผลิตภัณฑ์และส่วนประสมการตลาดในยุคดิจิทัลจากแหล่งข้อมูลที่น่าเชื่อถือได้
  4. รับผิดชอบสำหรับงานที่ได้รับมอบหมายเป็นทีมได้
  5. สื่อสารและนำเสนอรายงานทางการตลาดทั้งการพูดและการเขียนได้

Principles of Marketing

Prerequisite:     none

                      Concepts, philosophy, and importance of marketing, marketing characteristics, marketing institutions, marketing functions, marketing ethics, consumer behavior, market segmentation, target market, product positioning and marketing mix: product, price, place and promotion in digital era, and international marketing.

Course Learning Outcomes (CLOs)

  1. Explain marketing ethics.
  2. Explain concepts, philosophy, and importance of marketing, marketing characteristics, marketing institutions, marketing functions, consumer behavior, market segmentation, target market, product positioning and marketing mix: product, price, place and promotion in digital era and international marketing.
  3. Search for information from reliable sources.
  4. Take responsibility for team projects.
  5. Communicate and present the marketing report both oral and written forms.