หลักการตลาด
4(4-0-8)
วิชาบังคับก่อน: ไม่มี
แนวคิด ปรัชญาและความสำคัญของการตลาด ลักษณะของตลาด สถาบันการตลาด หน้าที่ของการตลาด จรรยาบรรณทางการตลาด พฤติกรรมผู้บริโภค การแบ่งส่วนตลาด ตลาดเป้าหมาย การวางตำแหน่งผลิตภัณฑ์และส่วนประสมการตลาด ได้แก่ ผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการตลาด
การกระจายสินค้า และการส่งเสริมการตลาดในยุคดิจิทัล และการตลาดระหว่างประเทศ
ผลลัพธ์การเรียนรู้ที่คาดหวังระดับรายวิชา
- อธิบายจริยธรรมการตลาดได้
- อธิบายแนวคิดทฤษฎี ปรัชญาและความสำคัญของการตลาด ลักษณะของตลาด สถาบันการตลาด หน้าที่ของการตลาด พฤติกรรมผู้บริโภค การแบ่งส่วนตลาด ตลาดเป้าหมาย การวางตำแหน่งผลิตภัณฑ์และส่วนประสมการตลาด และการตลาดระหว่างประเทศได้
- สืบค้นข้อมูลพฤติกรรมผู้บริโภค การแบ่งส่วนตลาด ตลาดเป้าหมาย การวางตำแหน่งผลิตภัณฑ์และส่วนประสมการตลาดในยุคดิจิทัลจากแหล่งข้อมูลที่น่าเชื่อถือได้
- รับผิดชอบสำหรับงานที่ได้รับมอบหมายเป็นทีมได้
- สื่อสารและนำเสนอรายงานทางการตลาดทั้งการพูดและการเขียนได้
Principles of Marketing
Prerequisite: none
Concepts, philosophy, and importance of marketing, marketing characteristics, marketing institutions, marketing functions, marketing ethics, consumer behavior, market segmentation, target market, product positioning and marketing mix: product, price, place and promotion in digital era, and international marketing.
Course Learning Outcomes (CLOs)
- Explain marketing ethics.
- Explain concepts, philosophy, and importance of marketing, marketing characteristics, marketing institutions, marketing functions, consumer behavior, market segmentation, target market, product positioning and marketing mix: product, price, place and promotion in digital era and international marketing.
- Search for information from reliable sources.
- Take responsibility for team projects.
- Communicate and present the marketing report both oral and written forms.