Object-Oriented Technology

เทคโนโลยีเชิงวัตถุ

4(3-3-9)

วิชาบังคับก่อน : ENG23 2001 การเขียนโปรแกรมคอมพิวเตอร์ 2 และ
ENG23 2003 การแก้ปัญหาด้วยการโปรแกรม

แนวคิดเชิงวัตถุ การเขียนโปรแกรมเชิงวัตถุ คลาสและวัตถุ การห่อหุ้ม การสืบทอด
โพลีมอร์ฟิสซึม อินเตอร์เฟสสายอักขระ การจัดการข้อผิดพลาด

ผลลัพธ์การเรียนรู้ที่คาดหวังระดับรายวิชา

รายวิชาส่งเสริมให้เกิดแนวคิดด้านวัตถุ ผู้เรียนจะสามารถสร้างคลาสและวัตถุ รู้จักการห่อหุ้มการสืบทอด ขบวนการโพลีมอพ์ฟิสซิม และการจัดการข้อผิดพลาดที่เกิดขึ้นในโปรแกรม

 

Object-Oriented Technology

4(3-3-9)

Prerequisite :   ENG23 2001 Computer Programming II and
ENG23 2003 Problem Solving with Programming

Object oriented concept, object oriented programming, class and object, encapsulation, inheritance, polymorphism, interface, string, exception handling

Course Learning Outcomes (CLOs)

The course provides concepts of objected oriented technology. Students will be able to create classes and objects and know how to encapsulate data and method. Students will also learn inheritance, polymorphism process and exception handling in coding program.