Multidisciplinary Project-Based Learning III

การเรียนรู้โดยโครงงานสหวิทยาการเป็นฐาน 3

4(2-4-8)

วิชาบังคับก่อน:  ENG20 3010 การเรียนรู้โดยโครงงานสหวิทยาการเป็นฐาน 2

นักศึกษารวมกลุ่มแบบสหวิทยาการเพื่อจัดทำโครงงานสำหรับแก้ปัญหาที่ซับซ้อนให้กับ อุตสาหกรรม หน่วยงาน องค์กร สิ่งแวดล้อม หรือสังคม ภายใต้การให้คำปรึกษาของอาจารย์ที่ปรึกษาโครงงาน โดยฝึกทักษะการคิดเชิงออกแบบ การวิเคราะห์ปัญหา การระบุปัญหา การนำเสนอแนวคิด การสร้างต้นแบบ การทดสอบต้นแบบ การนำเสนอต้นแบบ และประยุกต์กระบวนการคิดเชิงออกแบบกับโครงานสหวิทยาการที่ได้รับมอบหมาย

ผลลัพธ์การเรียนรู้ที่คาดหวังระดับรายวิชา

  1. ค้นคว้าข้อมูลสารสนเทศเกี่ยวกับโครงงานที่ได้รับมอบหมายได้
  2. สื่อสารแลกเปลี่ยนรวมถึงนำเสนอข้อมูลและข้อคิดเห็นที่ซับซ้อน ระหว่างสมาชิกในกลุ่ม คณาจารย์ที่ปรึกษาและหน่วยงาน เกี่ยวกับโครงงานที่ได้รับมอบหมายได้
  3. ทำหน้าที่สมาชิกกลุ่ม ทั้งบทบาทผู้นำและผู้ตาม เพื่อออกแบบและสร้างโครงงานต้นแบบที่ได้รับมอบหมายให้แล้วเสร็จ

 

Multidisciplinary ProjectBased Learning III

4(2-4-8)

Prerequisite:  ENG20 3010 Multidisciplinary Project-Based Learning II

Students form multi-disciplinary groups to create project to solve complex problems in the industry, agencies, organizations, environment, or society under the supervision of project advisors. Students practice design thinking skills, analyze problems, define problems, ideation, prototyping, test and present prototypes, apply design thinking process to the assigned multi-disciplinary project.

Course Learning Outcomes (CLOs)

  1. Research on information about the assigned project.
  2. Communicate, exchange, and present complex information and opinion among group members, supervisor, and organization about the assigned project.
  3. Take role as leader and member to design and create assigned project prototype.