Multidisciplinary Project-Based Learning II

การเรียนรู้โดยโครงงานสหวิทยาการเป็นฐาน 2                                         

4(2-4-8)

วิชาบังคับก่อน:  ENG20 2010 การเรียนรู้โดยโครงงานสหวิทยาการเป็นฐาน 1

นักศึกษารวมกลุ่มแบบสหวิทยาการเพื่อจัดทำโครงงานสำหรับแก้ปัญหาให้กับอุตสาหกรรม หน่วยงาน องค์กร สิ่งแวดล้อม หรือสังคม ภายใต้การให้คำปรึกษาของอาจารย์ที่ปรึกษาโครงงาน โดยฝึกทักษะการคิดเชิงออกแบบ การวิเคราะห์ปัญหา การระบุปัญหา การนำเสนอแนวคิด การสร้างต้นแบบ การทดสอบต้นแบบ การนำเสนอต้นแบบ และประยุกต์กระบวนการคิดเชิงออกแบบกับโครงงานสหวิทยาการที่ได้รับมอบหมาย

ผลสัมฤทธิ์การเรียนรู้

  1. ค้นคว้าข้อมูลสารสนเทศเกี่ยวกับโครงงานที่ได้รับมอบหมายได้
  2. สื่อสารแลกเปลี่ยนรวมถึงนำเสนอข้อมูลและข้อคิดเห็น ระหว่างสมาชิกในกลุ่มคณาจารย์ที่ปรึกษาและหน่วยงาน เกี่ยวกับโครงงานที่ได้รับมอบหมายได้
  3. ทำหน้าที่สมาชิกกลุ่ม ทั้งบทบาทผู้นำและผู้ตาม เพื่อออกแบบและสร้างโครงงานต้นแบบที่ได้รับมอบหมายให้แล้วเสร็จ

Multidisciplinary Project-Based Learning II

Prerequisite:   ENG20 2010 Multidisciplinary Project-Based Learning I

Students form multi-disciplinary groups to create projects which address problems form the industry, agencies, organizations, environment, or community under the supervision of project advisors; students practice design thinking skills, analyze problems, define problem, ideation, prototyping, test and present protypes, apply design thinking process to the assigned multi-disciplinary project.

Learning outcomes

  1. Research information related to the assigned project.
  2. Communicate, exchange, and present basic information and opinions among group members, supervisors, and organization related to the assigned project.
  3. Take part as both team leader and member in the design and creation of the assigned project prototype design and create assigned project prototype.