Multidisciplinary Project-Based Learning II

การเรียนรู้โดยโครงงานสหวิทยาการเป็นฐาน 2

4(2-4-8)

วิชาบังคับก่อน : ENG20 2010 การเรียนรู้โดยโครงงานสหวิทยาการเป็นฐาน 1

นักศึกษารวมกลุ่มแบบสหวิทยาการเพื่อจัดทำโครงงานสำหรับแก้ปัญหาให้กับอุตสาหกรรม หน่วยงาน องค์กร สิ่งแวดล้อม หรือสังคม ภายใต้การให้คำปรึกษาของอาจารย์ที่ปรึกษาโครงงาน โดยฝึกทักษะการคิดเชิงออกแบบ การวิเคราะห์ปัญหา การระบุปัญหา การนำเสนอแนวคิด การสร้างต้นแบบ การทดสอบต้นแบบ การนำเสนอต้นแบบ และประยุกต์กระบวนการคิดเชิงออกแบบกับโครงงานสหวิทยาการที่ได้รับมอบหมาย

ผลสัมฤทธิ์การเรียนรู้

  1. ค้นคว้าข้อมูลสารสนเทศเกี่ยวกับโครงงานที่ได้รับมอบหมายได้ (ดัชนีชี้วัดสมรรถนะ = 7.2)
  2. สื่อสารแลกเปลี่ยนรวมถึงนำเสนอข้อมูลและข้อคิดเห็น ระหว่างสมาชิกในกลุ่มคณาจารย์ที่ปรึกษาและหน่วยงาน เกี่ยวกับโครงงานที่ได้รับมอบหมายได้ (ดัชนีชี้วัดสมรรถนะ = 3.2)
  3. ทำหน้าที่สมาชิกกลุ่ม ทั้งบทบาทผู้นำและผู้ตาม เพื่อออกแบบและสร้างโครงงานต้นแบบที่ได้รับมอบหมายให้แล้วเสร็จ (ดัชนีชี้วัดสมรรถนะ = 5.1)

 

Multidisciplinary Project-Based Learning II

Prerequisite : ENG20 2010 Multidisciplinary Project-Based Learning I

Students form multi-disciplinary groups to create projects which address problems form the industry, agencies, organizations, environment, or community under the supervision of project advisors; students practice design thinking skills, analyze problems, define problem, ideation, prototyping, test and present prototypes, apply design thinking process to the assigned multi-disciplinary project.

Learning outcomes

  1. Research information related to the assigned project. (PI = 7.2)
  2. Communicate, exchange, and present basic information and opinions among group members, supervisors, and organization related to the assigned project. (PI = 3.2)
  3. Take part as both team leader and member in the design and creation of the assigned project prototype design and create assigned project prototype. (ดัชนีชี้วัดสมรรถนะ = 5.1)