Multidisciplinary Project-Based Learning I 

การเรียนรู้โดยโครงงานสหวิทยาการเป็นฐาน 1                                            

4(2-4-8)

วิชาบังคับก่อน: ไม่มี

นักศึกษารวมกลุ่มแบบสหวิทยาการเพื่อจัดทำโครงงานสำหรับแก้ปัญหาในระดับพื้นฐานให้กับ อุตสาหกรรม หน่วยงาน องค์กร สิ่งแวดล้อม หรือชุมชน ภายใต้การให้คำปรึกษาของอาจารย์ที่ปรึกษาโครงงาน โดยฝึกทักษะการคิดเชิงออกแบบ การวิเคราะห์ปัญหา การระบุปัญหา การนำเสนอแนวคิด การสร้างต้นแบบ การทดสอบต้นแบบ การนำเสนอต้นแบบ และประยุกต์กระบวนการคิดเชิงออกแบบกับโครงงานสหวิทยาการที่ได้รับมอบหมาย

ผลสัมฤทธิ์การเรียนรู้

เมื่อสิ้นสุดการเรียนรายวิชานี้ นักศึกษาจะมีความสามารถด้านต่าง ๆ ต่อไปนี้

  1.  สามารถค้นคว้าข้อมูลสารสนเทศเกี่ยวกับโครงงานที่ได้รับมอบหมาย
  2.  สามารถสื่อสารแลกเปลี่ยนรวมถึงนำเสนอข้อมูลและข้อคิดเห็นในระดับพื้นฐานระหว่างสมาชิกในกลุ่ม คณาจารย์ที่ปรึกษาและหน่วยงานเกี่ยวกับโครงงานที่ได้รับมอบหมาย
  3.  สามารถทำหน้าที่สมาชิกกลุ่ม ทั้งบทบาทผู้นำและผู้ตาม เพื่อออกแบบและสร้างโครงงาน
    ต้นแบบที่ได้รับมอบหมายให้แล้วเสร็จ

Multidisciplinary Project-Based Learning I  

Prerequisite:  none

Students form multi-disciplinary groups to create projects which address basic problems form the industry, agencies, organizations, environment, or community under the supervision of project advisors; students practice design thinking skills, analyze problems, define problems, ideation, prototyping, test and present protypes, apply design thinking process to the assigned multi-disciplinary project.

Learning outcomes

Upon completion of this course, the student will be able to:

  1. Able to research information related to the assigned project.
  2. Able to communicate, exchange, and present basic information and opinions among group members, supervisors, and organization related to the assigned project.
  3. Able to take part as both team leader and member in the design and creation of the assigned project prototype design and create assigned project prototype.