Integrated Marketing Communication

การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ

3(3-0-6)

วิชาบังคับก่อน : ไม่มี

แนวคิด ทฤษฎีและปรัชญาด้านการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ การสื่อสารตลาดดิจิทัล พฤติกรรมการสื่อสารของผู้ส่งสารและผู้รับสารดิจิทัล ทฤษฎีการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการและการสื่อสารการตลาดดิจิทัล การพัฒนากลยุทธ์แนวทางการแก้ไขปัญหาด้านการสื่อสารการตลาดดิจิทัลอย่างมีกลยุทธ์ กรณีศึกษา กฎหมายและจรรยาบรรณในการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการและการสื่อสารการตลาดดิจิทัล

ผลลัพธ์การเรียนรู้ที่คาดหวังระดับรายวิชา :       

  1. แสดงออกถึงความซื่อสัตย์ สุจริต และการมีจรรยาบรรณในวิชาชีพ
  2. แสดงออกถึงการมีความรับผิดชอบและความตรงต่อเวลา
  3. อธิบายหลักการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ และการสื่อสารการตลาดดิจิทัลได้
  4. ประยุกต์ใช้ความรู้และทักษะด้านการสื่อสารการตลาดดิจิทัลได้

 

Integrated Marketing Communication

Pre-requisite : None

Concepts, theories and philosophy of integrated marketing communication and digital marketing; communication behaviors of senders and digital receivers; digital marketing communication and integrated marketing communication theories; strategies development for digital marketing communication problem solving; case studies, Law, and ethics in integrated marketing communications and digital marketing communications.

Course learning outcomes (CLOs)

  1. Show honesty, integrity and professional ethics.
  2. Demonstrate the responsibility for work and punctuality.
  3. Explain integrated marketing and digital marketing communication principles.
  4. Apply knowledge and skills in digital marketing communication.