กลยุทธ์การเข้าสู่ตลาด
2(2-0-4)
วิชาบังคับก่อน : ไม่มี
การตลาดสำหรับธุรกิจสินค้าและบริการนวัตกรรม การวิเคราะห์โอกาสทางการตลาดและการประเมินมูลค่าตลาด กลยุทธ์การแบ่งส่วนและเลือกตลาด กลยุทธ์การเข้าสู่ตลาดของธุรกิจผลิตภัณฑ์และบริการใหม่ การตลาดดิจิทัลสำหรับธุรกิจใหม่ การสร้างแบรนด์ และการประเมินผลทางการตลาด
ผลลัพธ์การเรียนรู้ที่คาดหวังระดับรายวิชา :
- ความรู้ ความเข้าใจเกี่ยวกับหลักการและการวางแผนกลยุทธ์ทางการตลาด
- สามารถบูรณาการความรู้การตลาดกับความรู้ในศาสตรอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้องเพื่อเชื่อมโยงความรู้ไปสู่การบริหารจัดการธุรกิจให้มีศักยภาพและสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขัน
- การนำเทคโนโลยีใหม่มาใช้เพื่อนำไปสู่ตลาดธุรกิจในรูปแบบต่างๆ อย่างเหมาะสม
- มีภาวะผู้นำและมีความรับผิดชอบทั้งต่อส่วนตนและส่วนรวม
- มีความสามารถนำเทคนิคทางสถิติ และทางคณิตศาสตร์พื้นฐานมาใช้ใน การศึกษา ค้นคว้า วิเคราะห์และ นำเสนอประเด็นต่างๆ ได้
Go-to-Market Strategies
Pre-requisite : none
Marketing for innovative product and service, opportunity and market size analysis, market share and segmentation, go-to-market strategy for new product and service, digital marketing for new business, branding and marketing asssesement
Course learning outcomes (CLOs)
- Knowledge and understanding of marketing principles and strategic planning.
- Able to integrate marketing knowledge with other related fields to link knowledge to business management to have potential and create a competitive advantage.
- Adopting new technologies to bring to business market in various ways appropriately.
- Leadership and responsibility both personally and publicly.
- Ability to apply statistical techniques and basic mathematics to be used in studying, researching, analyzing, and presenting various issues.