Go-to-Market Strategies

กลยุทธ์การเข้าสู่ตลาด

2(2-0-4)

วิชาบังคับก่อน : ไม่มี

การตลาดสำหรับธุรกิจสินค้าและบริการนวัตกรรม การวิเคราะห์โอกาสทางการตลาดและการประเมินมูลค่าตลาด กลยุทธ์การแบ่งส่วนและเลือกตลาด กลยุทธ์การเข้าสู่ตลาดของธุรกิจผลิตภัณฑ์และบริการใหม่ การตลาดดิจิทัลสำหรับธุรกิจใหม่ การสร้างแบรนด์ และการประเมินผลทางการตลาด

ผลลัพธ์การเรียนรู้ที่คาดหวังระดับรายวิชา :       

  1. ความรู้ ความเข้าใจเกี่ยวกับหลักการและการวางแผนกลยุทธ์ทางการตลาด
  2. สามารถบูรณาการความรู้การตลาดกับความรู้ในศาสตรอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้องเพื่อเชื่อมโยงความรู้ไปสู่การบริหารจัดการธุรกิจให้มีศักยภาพและสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขัน
  3. การนำเทคโนโลยีใหม่มาใช้เพื่อนำไปสู่ตลาดธุรกิจในรูปแบบต่างๆ อย่างเหมาะสม
  4. มีภาวะผู้นำและมีความรับผิดชอบทั้งต่อส่วนตนและส่วนรวม
  5. มีความสามารถนำเทคนิคทางสถิติ และทางคณิตศาสตร์พื้นฐานมาใช้ใน การศึกษา ค้นคว้า วิเคราะห์และ นำเสนอประเด็นต่างๆ ได้

Go-to-Market Strategies

Pre-requisite : none

Marketing for innovative product and service, opportunity and market size analysis, market share and segmentation, go-to-market strategy for new product and service, digital marketing for new business, branding and marketing asssesement

Course learning outcomes (CLOs)

  1. Knowledge and understanding of marketing principles and strategic planning.
  2. Able to integrate marketing knowledge with other related fields to link knowledge to business management to have potential and create a competitive advantage.
  3. Adopting new technologies to bring to business market in various ways appropriately.
  4. Leadership and responsibility both personally and publicly.
  5. Ability to apply statistical techniques and basic mathematics to be used in studying, researching, analyzing, and presenting various issues.