English for Engineering Purposes

ภาษาอังกฤษเชิงวิศวกรรม

3(3-0-6)

วิชาบังคับก่อน : ไม่มี

พัฒนาทักษะและความสามารถทางภาษาที่เกี่ยวข้องกับเนื้อหาทางวิศวกรรม จัดประสบการณ์ตรงในการเรียนภาษาที่ใช้จริงในทางวิศวกรรม จากสื่อสิ่งพิมพ์และสื่อโสตทัศน์ รวมทั้งแหล่งทรัพยากรออนไลน์ เน้นชิ้นงานที่ผู้เรียนต้องบูรณาการทักษะทั้งสี่ด้าน โดยให้ความสำคัญกับทักษะการอ่านและการเขียน

ผลสัมฤทธิ์การเรียนรู้

  1. มีความรับผิดชอบในการเข้าเรียนอย่างสม่ำเสมอและตรงเวลา (ดัชนีชี้วัดสมรรถนะ = 6.2)
  2. สามารถอ่าน วิเคราะห์และอภิปรายเนื้อหาในบทความภาษาอังกฤษทางด้านวิศวกรรม (ดัชนีชี้วัดสมรรถนะ = 5.2)
  3. เข้าใจกระบวนการเขียนและสามารถนำข้อมูลจากแหล่งต่าง ๆ มาประยุกต์ใช้ในการเขียนเชิงวิเคราะห์ได้อย่างมีประสิทธิภาพ (ดัชนีชี้วัดสมรรถนะ = 7.3)
  4. พัฒนาทักษะการทำงานเป็นกลุ่มในบริบทของการอ่านเฉพาะทางได้อย่างมีประสิทธิภาพ (ดัชนีชี้วัดสมรรถนะ = 4.1)
  5. สามารถใช้เทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อสืบค้นข้อมูลที่เกี่ยวข้องกับวิศวกรรม (ดัชนีชี้วัดสมรรถนะ = 9.1)

 

Economy for Engineers

Prerequisite : None

Further enhancement of students’ language skills and ability in engineering content; exposure to authentic language in engineering from both printed and audiovisual materials, as well as online resources; focus on text-based tasks involving integrated skills with an emphasis on reading and writing.

Learning Outcomes

  1. Have responsibility in being punctual and regularly attending classes. (PI = 6.2)
  2. Read, analysis and discuss english articles on engineering (PI = 5.2)
  3. Understand the process of writing and gather information from various sources to apply in critical writing effectively. (PI = 7.3)
  4. Develop teamwork skills in the context of effectively reading specialised subjects. (PI = 4.1)
  5. Use information technology for researching engineering information. (PI = 9.1)