ภาษาอังกฤษเพื่อการทำงาน
3(3-0-6)
วิชาบังคับก่อน : IST30 1104 ภาษาอังกฤษเพื่อวัตถุประสงค์เฉพาะ
พัฒนาทักษะภาษาอังกฤษที่จำเป็นในการเตรียมตัวเพื่อสมัครงาน ครอบคลุมหัวข้อต่างๆ เช่น การหางาน การเขียนประวัติส่วนตัวโดยย่อ การเขียนจดหมายสมัครงาน และการสัมภาษณ์งาน ฝึกทักษะการสื่อสารอย่างมีประสิทธิภาพในสถานที่ทำงาน พัฒนาทักษะที่จำเป็นในการเตรียมตัวสำหรับการสอบโทอิค (Test of English for International Communication)
ผลสัมฤทธิ์การเรียนรู้
- มีความรับผิดชอบในการเข้าเรียนอย่างสม่ำเสมอและตรงเวลา
- สามารถประเมินลักษณะงานที่เหมาะสมกับคุณสมบัติของตนเอง
- สามารถวิเคราะห์จุดแข็งและจุดอ่อนของตนเองเพื่อการสัมภาษณ์งาน
- เข้าใจมารยาทการสื่อสารในการทำงานและความแตกต่างทางวัฒนธรรม
- พัฒนาบุคลิกภาพและแสดงความเชื่อมั่นในตนเองเพื่อสร้างความประทับใจแก่ผู้สัมภาษณ์งาน
- พัฒนาทักษะทางสังคมเพื่อการสื่อสารในบริบทการทำงานอย่างมีประสิทธิภาพ
- สามารถใช้เทคโนโลยีสารสนเทศในการหางานและข้อมูลเกี่ยวกับองค์กรที่สนใจปฏิบัติงาน
- สามารถใช้ภาษาในการอ่านประกาศงานและข้อมูลเกี่ยวกับองค์กร การเขียนประวัติย่อและการสัมภาษณ์งาน
English for Careers
Prerequisite : IST30 1104 English for Specific Purposes
Developing English skills needed for employment preparation, covering such topics as job search, resumes, cover letters, and job interviews; effective communication skills in the workplace; skills needed in preparing for the Test of English for International Communication (TOEIC)
Learning Outcomes
- Have responsibility in being punctual and regularly attending classes.
- Evaluate job descriptions that are suitable to student’s own characteristics.
- Analyse student’s own strengths and weaknesses for job interviews.
- Understand communication etiquettes in work environment as well as cultural differences.
- Develop personality and show self-confidence for making impression to the interviewers.
- Develop social skills for communication in the context of effectively working.
- Use information technology for job finding and for finding information about the interested organisations.
- Use language in reading job listings and organisational information, writing a short curriculum vitae and job interviews.