โครงงานการออกแบบขั้นสูง
4(3-3-9)
วิชาบังคับก่อน : นักศึกษาชั้นปีที่ 4 และโดยความเห็นชอบของสาขาวิชา
สร้างทักษะและประสบการณ์การทำงานเป็นทีมออกแบบงานวิศวกรรมที่ซับซ้อน ตามมาตรฐานอุตสาหกรรม จากปัญหาจริงทางวิศวกรรม ภาพรวมของ หน้าที่ การออกแบบ และการใช้งาน ระบบโครงสร้างพื้นฐานที่ทันสมัย
ผลสัมฤทธิ์การเรียนรู้
- สามารถออกแบบได้ตรงกับความต้องการของภาคอุตสาหกรรม โดยคำนึงถึงข้อจำกัดของ
พื้นที่ ราคาค่าก่อสร้าง
- สามารถอธิบายหลักการบริหารจัดการ บริหารธุรกิจ นโยบายสาธารณะ และความเป็นผู้นำเพื่อทำให้โครงการประสบผลสำเร็จ
- สามารถทำงานเป็นทีมในลักษณะสหวิทยาการ มีทัศนะคติที่ต้องทำได้สามารถบูรณาการความรู้ทางด้านวิศวกรรมโยธา รวบรวมข้อมูล เกณฑ์มาตรฐานที่เกี่ยวข้อง
- มีความเข้าในความรับผิดชอบทางวิชาชีพและจรรยาบรรณ
- สามารถสื่อสารได้ทั้งโดยวาจา รายงาน แบบทางวิศวกรรม กับผู้ฟังที่เป็นบุคคลทั่วไปและนักเทคนิค
- สามารถใช้เกณฑ์การออกแบบได้หลากหลาย เพื่อประเมินทางเลือกการออกแบบที่เป็นไปได้มากที่สุด
- ประยุกต์ใช้ซอฟ์แวร์และเทคนิคการคำนวณ เพื่อการออกแบบและสื่อสาร
Capstone Design Projects
Prerequisite : Senior student and consent of the school
Culminating team-based design skill and experience in civil engineering from realistic engineering problems, according to industry standards, with an overview of the function, design, and operation of modern infrastructure systems.
Learning outcomes
- Employ spatial relations along with component design constraints, the complexity of cost estimation
- Explain the role of basic concepts in management, business, public policy, and leadership in the successful completion of a civil engineering project
- Function in a multidisciplinary, organized team with a can-do attitude
- Integrate subspecialties of civil engineering during design and gather relevant data and performance criteria from diverse sources
- Understand professional and ethical responsibility
- Communicate in oral, written and graphical form with technical and nontechnical audience
- Employ a variety of design criteria to evaluate possible design alternatives
- Employ applicable software and computer techniques for design and communication.