Cooperative Education II

สหกิจศึกษา 2

8 credits

วิชาบังคับก่อน : ENG60 4096 สหกิจศึกษา 1

นักศึกษาต้องไปปฏิบัติงานเชิงวิชาการหรือวิชาชีพเต็มเวลาเสมือนหนึ่งเป็นพนักงานชั่วคราว ณ สถานประกอบการ ครบ 1 ภาคการศึกษาสหกิจศึกษาตามที่สาขาวิชากำหนด เมื่อเสร็จสิ้นการปฏิบัติงานแล้วนักศึกษาจะต้องส่งรายงานการปฏิบัติงานและนำเสนอผลการไปปฏิบัติงานต่อคณาจารย์ในสาขาวิชา เพื่อทำการประเมินผลให้ผ่านหรือไม่ผ่าน โดยวัดจากผลประเมินการปฏิบัติงานและรายงานการปฏิบัติงานโดยคณาจารย์นิเทศและพนักงานที่ปรึกษาและผลการเข้าร่วมกิจกรรมการสัมภาษณ์และสัมมนาสหกิจศึกษาหลังกลับจากสถานประกอบการ

ผลสัมฤทธิ์การเรียนรู้

  1. มีส่วนร่วมกับแผนการทำงาน และสนับสนุนการทำงานของทีม (ดัชนีชี้วัดสมรรถนะ = 4.1)
  2. แสดงความคิดเห็นและยอมรับในความแตกต่าง หรือความชำนาญของแต่ละคน เพื่อบรรลุเป้าหมายเดียวกัน (ดัชนีชี้วัดสมรรถนะ = 4.2)
  3. เข้าใจกรอบมาตรฐานวิชาชีพทางวิศวกรรม (ดัชนีชี้วัดสมรรถนะ = 6.1)
  4. ยึดถือกรอบมาตรฐานและจรรยาบรรณแห่งวิชาชีพ (ดัชนีชี้วัดสมรรถนะ = 6.2)
  5. เลือกใช้สื่อในการนำเสนอได้อย่างเหมาะสมกับผู้รับสาร (ดัชนีชี้วัดสมรรถนะ = 7.1)
  6. ใช้ภาษา เครื่องมือในการนำเสนอทั้งภาษาไทย และภาษาต่างประเทศที่เหมาะสมกับเนื้อหาที่ต้องการสื่อสาร (ดัชนีชี้วัดสมรรถนะ = 7.2)
  7. เขียนรายงานได้อย่างถูกต้องตามหลักวิชาการ (ดัชนีชี้วัดสมรรถนะ = 7.3)
  8. สามารถเลือกใช้แหล่งข้อมูลและเทคโนโลยีสารสนเทศ เพื่อการเรียนรู้และการพัฒนาตนเองได้อย่างเหมาะสม (ดัชนีชี้วัดสมรรถนะ = 9.1)
  9. ใช้ความรู้อย่างเท่าทันต่อสถานการณ์ที่เปลี่ยนแปลงได้ (ดัชนีชี้วัดสมรรถนะ = 9.2)

 

Cooperative Education II

Prerequisite : ENG60 4096 Cooperative Education I

The student has to perform full-time academic or professional work as a temporary staff member at a workplace for 1 entire Cooperative Education trimester according to the School’s specifications. Once completed the work, the student has to submit an operational report and present his/her performance results to the School faculties for the assessment, Evaluation by the
supervising faculties and job supervisor(s) based on the student’s performance on the assigned work and the operational reports as well as his/her performance at the post-placement interview
and seminar activities will determine the assessment result of the student to be either pass or fail.

Learning Outcomes

  1. Participate in work planning and support team collaboration. (PI = 4.1)
  2. Express opinions and respect individual differences or expertise to achieve common goals. (PI = 4.2)
  3. Understand the framework of engineering professional standards. (PI = 6.1)
  4. Adhere to engineering professional standards and codes of ethics. (PI = 6.2)
  5. Select appropriate media for effective communication tailored to the audience. (PI = 7.1)
  6. Use language and tools for presentation in both Thai and foreign languages appropriately to the content. (PI = 7.2)
  7. Write reports correctly in accordance with academic conventions. (PI = 7.3)
  8. Select information sources and information technologies appropriately for learning and self-development. (PI = 9.1)
  9. Apply knowledge with awareness of changing circumstances. (PI = 9.2)