Graduate Colloquium III

สัมนาบัณฑิตศึกษา 3

1(0-3-0)

วิชาบังคับก่อน : ไม่มี

ผู้เรียนในระดับบัณฑิตศึกษามีเวทีเข้าร่วมกิจกรรมทางวิชาการ เพื่อเป็นเวทีที่ส่งเสริมบรรยากาศทางวิชาการ โดยนำเสนองานวิจัยของตนเองไม่น้อยกว่า 1 ครั้งและเข้าร่วมการนำเสนอ เพื่อเป็นเวทีที่ส่งเสริมให้นักศึกษาฝึกทักษะการนำเสนอปากเปล่า การเผยแพร่งานวิจัยและ และส่งเสริมบรรยากาศทางวิชาการในการเปิดประเด็นโต้แย้ง ตอบข้อซักถาม

เค้าโครงรายวิชา

  1. การนำเสนอในเวทีเชิงวิชาการ และวิธีการเข้าร่วมการประชุมวิชาการ ( ชม.)
  2. มารยาทการนำเสนอ การตอบข้อซักถาม มารยาทการฟังการซักถาม ( ชม.)
  3. วิทยากรรับเชิญและนักศึกษาปริญญาเอก นำเสนอหัวข้อที่เป็นนวัตกรรมหรือหัวข้อศึกษาขั้นสูงในวิศวกรรมวัสดุ ( ชม.)

ผลสัมฤทธิ์การเรียนรู้

  1. นักศึกษาระดับปริญญาเอกเข้าร่วมการนำเสนอผลงานและสามารถเปิดประเด็นซักถาม
  2. มีวิจารณญาณในการถามและประเด็นการถามชัดเจนสอดคล้องกับประเด็นการนำเสนอของผู้นำเสนองาน และถามคำถามที่เหมาะสม
  3. นักศึกษาระดับปริญญาเอกสามารถประมวลผลงานในหัวข้อวิจัยเพื่อการนำเสนอ และนำเสนอได้อย่างมีคุณภาพ
  4. การนำเสนอข้อมูลด้วยการใช้สื่อที่เหมาะสม และการพูดนำเสนออย่างเป็นขั้นตอน

Graduate Colloquium II

Prerequisite : None

Graduate students have a platform to participate in academic activities to promote an academic atmosphere by presenting their research at least once and participating in presentations to serve as a forum to encourage students to practice oral presentation skills, disseminate research and promote an academic atmosphere for raising debates and answering questions.

Course Outline

  1. Presentations at academic forums and how to participate in academic conferences. ( hr.)
  2. Presentation etiquette, questions answering, listening etiquette. ( hr.)
  3. Guest speakers and PhD students present innovative or advanced research topics in materials engineering. ( hr.)

Learning Outcomes

  1. PhD students are invited to present their work and are welcome to ask questions.
  2. Have discretion in asking questions and the question points are clear and consistent with the presenter’s presentation points and ask appropriate questions.
  3. PhD students can compile their research work for presentation and present it with quality.
  4. Information presenting using appropriate media and presenting it in a systematic manner.