Cooperative Education III

สหกิจศึกษา 3

8  หน่วยกิต

วิชาบังคับก่อน:  ENG62 4392  สหกิจศึกษา 2

นักศึกษาต้องไปปฏิบัติงานเชิงวิชาการหรือวิชาชีพเต็มเวลาเสมือนหนึ่งเป็นพนักงานชั่วคราว
ณ สถานประกอบการ ครบ 1 ภาคการศึกษาสหกิจศึกษาตามที่สาขาวิชากำหนด เมื่อเสร็จสิ้นการปฏิบัติงานแล้วนักศึกษาจะต้องส่งรายงานการปฏิบัติงานและนำเสนอผลการไปปฏิบัติงานต่อคณาจารย์ในสาขาวิชา เพื่อทำการประเมินผลให้ผ่านหรือไม่ผ่าน โดยวัดจากผลประเมินการปฏิบัติงานและรายงานการปฏิบัติงานโดยคณาจารย์นิเทศ และพนักงานที่ปรึกษา และผลการเข้าร่วมกิจกรรมการสัมภาษณ์และสัมมนาสหกิจศึกษาหลังกลับจากสถานประกอบการ

ผลลัพธ์การเรียนรู้ที่คาดหวังระดับรายวิชา

  1. ปรับใช้ความรู้ ทักษะ เทคนิค และเครื่องมือทางวิศวกรรมไปใช้ในงานจริงเชิงประยุกต์ได้
  2. ระบุและวิเคราะห์ปัญหา และนำเสนอวิธีการแก้ไขปัญหาทางวิศวกรรมที่สามารถนำไปใช้ได้จริงอย่างเหมาะสมคุ้มค่าการลงทุน
  3. ออกแบบระบบ ชิ้นส่วน หรือกระบวนให้ตรงกับหน้าที่การทำงานที่ต้องการได้
  4. สื่อสารอย่างมีประสิทธิภาพทั้งการพูดและการเขียน
  5. วางแผนการทำงานและปรับแผนให้เหมาะกับสถานการณ์ที่เปลี่ยนแปลง
  6. มีความสัมพันธ์ที่ดีกับทีมงาน
  7. เข้าใจและรับผิดชอบต่องานอย่างมืออาชีพและมีจรรยาบรรณในวิชาชีพ
  8. ตระหนักถึงความจำเป็นในการเรียนรู้ตลอดชีวิต
  9. พัฒนาช่องทางอาชีพ
  10. กำหนดทิศทางสายอาชีพที่ชัดเจน

Cooperative Education III

Prerequisite:   ENG62 4392  Cooperative Education II

The student has to perform full-time academic or professional work as a temporary staff member at a workplace for 1 entire Cooperative Education trimester according to the School’s specifications. Once completed the work, the student has to submit an operational report and present his/her performance results to the School faculties for the assessment, Evaluation by the supervising faculties and job supervisor(s) based on the student’s performance on the assigned work and the operational reports as well as his/her performance at the post-placement interview and seminar activities will determine the assessment result of the student to be either pass or fail.

Course Learning Outcomes (CLOs)

  1. Adaptively apply relevant engineering knowledge, skills, techniques, and tools in a work context.
  2. Identify and analyse issues, and suggest practical and economical solutions in engineering problems.
  3. Design a system, component, or process to meet desired needs.
  4. Effectively communicate verbally and in writing.
  5. Schedule a work plan and have the flexibility to respond to changing circumstances.
  6. Establish good working relationships in a multi-disciplinary team.
  7. Understand and apply professional and ethical responsibility.
  8. Recognise the need for, and engage in lifelong learning.
  9. Develop professional contacts.
  10. Take initiative in a professional setting.