โครงงานแบบบูรณาการสำหรับวิศวกรรมธรณี
5(1-12-14)
วิชาบังคับก่อน: โดยความเห็นชอบของสาขาวิชา
การสำรวจวิศวกรรมธรณีในภาคสนาม การสร้างแผนที่ธรณีวิทยา และภาพตัดขวาง การประมวลและประเมินข้อมูลธรณีวิทยาเชิงวิศวกรรม การออกแบบโครงสร้างทางวิศวกรรมธรณี การนำเสนอผลการออกแบบ
ผลสัมฤทธิ์การเรียนรู้
- ระบุปัญหาได้แสดงความเข้าใจบริบทของปัญหาได้
- ระบุขั้นตอนและวิธีการหาผลลัพธ์ได้
- วิเคราะห์ผลลัพธ์ของปัญหามีความเหมาะสมภายใต้ข้อจำกัดต่างๆ อย่างมีเหตุผลได้
- กำหนดความต้องการของโครงการออกแบบโครงสร้างทางวิศวกรรมธรณีได้อย่างชัดเจนได้
- ระบุข้อจำกัดของปัญหาการออกแบบ กำหนดหลักเกณฑ์สำหรับการยอมรับได้และตรงต่อความต้องการจากผลลัพธ์ที่ได้
- วิเคราะห์กระบวนการการหาผลลัพธ์ดำเนินการได้ผลที่ต้องการคุ้มค่าทางเศรษฐศาสตร์เป็นแนวทางที่พิสูจน์ได้
- สามารถประเมินมิติจรรยาบรรณของปัญหาในงานวิชาชีพวิศวกรรมธรณีได้
- สามารถประเมินและวิเคราะห์ทางด้านเศรษฐศาสตร์ของผลลัพธ์ปัญหาทางวิศวกรรมธรณีได้
- อธิบายประเด็นทางสิ่งแวดล้อมและสังคมที่เกี่ยวข้องกับผลลัพธ์ทางวิศวกรรมธรณี รวมความอ่อนไหวนี้มาสู่กระบวนการออกแบบได้
- สามารถบูรณาการความร่วมมือจากสมาชิกทั้งหมดในทีมและนำไปตัดสินใจเกี่ยวกับเกณฑ์หรือวัตถุประสงค์ของงานได้
- ยอมรับการมีส่วนร่วมของผู้ร่วมงานในทีมเติมเต็มสนับสนุนกันได้อย่างเหมาะสมทำให้ทีมบรรลุผลสำเร็จได้
- มีความตระหนักว่าการศึกษาต้องมีความต่อเนื่องหลังจบการศึกษาแล้วได้
- สามารถสืบเสาะสืบค้นข้อมูลเกี่ยวกับผลลัพธ์ของปัญหาได้ด้วยตนเองได้
Capstone Design Project for Geological Engineering
Prerequisite: Consent of the School
Field work in geological engineering, development of geologic map and cross section, compilations, and evaluation of geologic data for engineering structure, design of geological engineering structure, oral presentation of design work
Learning outcomes
- Problem statement shows understanding of the problem.
- Solution produces and methods are defined.
- Problem solution is appropriate and within reasonable constrains.
- Produces a clear and unambiguous needs statement in a design project.
- Identifies constraints on design problem and establishes criteria for acceptability and desirability of solutions.
- Carries solution through to the most economic/desirable solution and justifies the approach.
- Able to evaluate the ethical dimensions of problem in the geological engineering discipline.
- Evaluates and analyzes the economics of a geological engineering solution.
- Identifies the environmental and social issues involved in a geological engineering solution and incorporates that sensitivity into design process.
- Integrates input from all team members and makes decisions in relation to objective criteria.
- Recognizes participant roles in a team setting of fulfills appropriate roles to assure team success.
- Expresses an awareness that education is continuous after graduation.
- Able to fine information relevant to problem solution without guidance.